Pozorovatel M2 - jsi přihlášen, liga M2, herní den 0

Alianční deathmatch: cílem této ligy je porazit ostatní aliance, zvítězí ta aliance, která poslední zůstane na mapě. K registraci do této ligy potřebujete zakoupit dle ligy buď Bronzový nebo Stříbrný Klíč.

Tato nevíkendová liga "nového typu" má zastavené vyhodnocování útoků a kouzel o víkendu. Vyhodnotí se až v pondělí.

Odměňování hráčů

V této lize se hraje o 0,4
Vítěz získá odměnu: 0,1
Hráči si rozdělí za země: 0,3

Dnešní cena za 1 zem: 0,3
Cena všech tvých zemí: 0
Vstup do hry
Komentáře k lize M2

22. 2. 2017 00:17

Kruh světla vs.Green Dream

Den 0. – Vážení a milí

Vítejte. Vítejte u poslední ligy více či méně velkolepého Turnaje 2016. Tentokráte se spolu budeme setkávat v lize, ve které se utkají dva méně šťastné semifinálové týmy. Ačkoliv se tedy jedná „pouze“ o souboj o třetí místo, pevně věřím, že oba týmy najdou dostatek motivace k nalogování plného počtu hráčů – ačkoliv by bylo zajímavé sledovat například souboj pouze velitelů aliancí – a utkají se ve vyrovnaném boji. Koneckonců je pořád ještě o co hrát, konkrétně členové vítězného týmu získají nárok na jednu cenu z kategorie hlavních cen. No a to se vyplatí, co by za to jiní (třeba komentátor) dali! S některými hráči se již znám ze semifinále, přesto se pro úplnost představím – jsem váš komentátor a spolu se svým kolegou budeme (možná dokonce až denně) komentovat tuto ligu. A pokud se zadaří, možná se o víkendu podaří uskutečnit i takové menší překvapení.

Účastníci
Prvním ohlášeným týmem souboje o třetí místo byl Green Dream, který v semifinále podlehl patvaru. Ačkoliv se ze začátku situace jevila pro GD možná až lépe, Walter z klidné pozice za skuruty nabral úctyhodných 49 zemí a když se pak i Dolek s Glímou zvedli skoro doslova Niellonovi z lopaty, nebylo už moc co řešit a Balur se rozhodl zbytečně neprotahovat ligu. Jak tedy ve zkratce vypadala cesta GD turnajem?    Po úvodním „nedorozumění“ s nasazením týmů se hned v prvním kole vypořádali s jedněmi z největších favoritů na vítězství – Lovci kostí. Podle dosud neověřených informací je možná právě toto jedním z důvodů, proč se Decado rozhodl stáhnout z DE a nabídnul k prodeji své hrdiny. V dalším kole se GD utkali s Arcad Lor, týmem, který se dostal až nečekaně daleko (vzhledem k tomu, že byl označen za jeden ze dvou „nejslabších“ a proto se musel nejdříve ukázat v předkole). Povede se GD završit svou pouť turnajem ziskem třetího místa?    Odpověď se dozvíme zřejmě brzy – buď z výsledku ligy, nebo z výsledku hlasování poslanců o změně zákona o národních parcích.

Po o pár dní delším boji v M1 se vyzyvatelem GD stal Kruh světla. Zlí jazykové tvrdí, že KS vzdal ligu předčasně, aby Almir mohl vyhrát tipovací soutěž (ve které skončil druhý), a že ještě úplně rozhodnuto nebylo. Těžko posoudit. Je pravda, že KS měl dva výborně rozjeté hráče, zbytku aliance se ale moc nedařilo – o tom hovoří jak rozdíl jedenácti zemí, tak celkový rozdíl statistik 9500. Cestu do semifinále měl KS papírově snazší než GD. V prvním kole sice narazili na černé koně Divokých, kterým ale kvůli návštěvě knajpy jeden z hráčů nedorazil a pro KS to tak bylo sovětské vítězství (vítězství počtem – pozn. kom.). V dalším kole se potkali s Pretoriány temnot, kteří se rekordně dlouhou dobu museli v prvním kole potýkat s Teplými ponožkami – ty to pojaly doslova jako DM do poslední země a i ve zcela bezvýchodné situaci zdržovaly celý turnaj. Prokáže KS své kvality a porazí GD, kteří se po vyřazení Lovců kostí stali jedněmi ze žhavých kandidátů na finále?   

Logování a sestavy
Podle zkušeností z ostatních lig bude logování probíhat nejspíše až v pozdních nočních hodinách (po Večerníčku), proto na log s dovolením nebudu čekat a půjdu spát hned po zveřejnění komentáře. Co se týče sestav týmů, to už bude o něco jednoznačnější a předvídatelnější, minimálně tedy v podání GD. GD své dva vítězné věky odehrál téměř ve stejné sestavě, celkem se turnaje z celkem deseti přihlášených hráčů ukázalo pouhých šest. KS ve svých dvou vítězných ligách nasadil sedm různých hráčů (zůstávali pouze newmike, Lomir a Almir), nicméně mám takový pocit, že v semifinále se v jejich řadách ukázali další z přihlášených jedinců, za to bych své komentátorské péro do ohně nedal. Zatímco je tedy téměř jasné, v jaké sestavě se ukáže GD, skvadra KS bude nejspíše překvapením (pokud tedy nebudeme brát v potaz tréninkovou 3Q, kde hraje newmike, Almir, Lomir, Figo a Hodor).

Počasí
Krásné a přirozené: 100-100-100. Ideální pro… kohokoliv, kdo si chce hodit mincí o to, jakým směrem se počasí zvrtne.



Na závěr prvního – nultého – komentáře bych chtěl všem zúčastněným popřát hlavně hodně zábavy. Historie si ty, kteří skončí třetí, stejně pamatovat nebude, proto si to alespoň my zkusme nějak užít. Doufám, že GD bude pokračovat ve skvělé tradici spamování ligového fóra a třeba se k nim přidají i doposud komunikačně pasivní členové KS. Přeji Vám příjemný přepočet *f*

Jaká je po změnách podle vás nejlepší rasa DE?    Nebo prostě ta, kterou si nejčastěji vezmete do hry?   

  1. Lidé

    Hlasů: 8 (5%)
  2. Barbaři

    Hlasů: 12 (8%)
  3. Skřeti

    Hlasů: 12 (8%)
  4. Skurtuti

    Hlasů: 33 (22%)
  5. Nekromanti

    Hlasů: 12 (8%)
  6. Mágové

    Hlasů: 4 (2%)
  7. Elfové

    Hlasů: 7 (4%)
  8. Temní Elfové

    Hlasů: 38 (25%)
  9. Trpaslíci

    Hlasů: 7 (4%)
  10. Hobiti

    Hlasů: 5 (3%)
  11. Enti

    Hlasů: 10 (6%)
Hlasovalo hráčů: 148

Úprava ras k 1.1.2017 je ve hře!



Dnešním dnem jsou ve hře tyto změny:

Ent: - trojka +1 k útoku z 2/6 na 3/6, cena nápoje lásky -20 z 80 na 60 many.

Temní Elfové: dvojka +1 k útoku z 7/3 na 8/3 a sleva v ceně z 50/10 na 50/9

Elf: startovní zlato +200 z 2800 na 3000. Cena kouzla Uzdravení +25 z 100 na 125 (po slevě samotného elfa z 80 na 100). Snížení limitu kouzel o 20 z 160 na 140

Nekromant snížení limitu kouzel o 20 z 200 na 180

Člověk: snížení efektivity stavby chudobinec z 1/2 na 1/3 a jeho zlevnění o 200 zlata z 700 na 500. Snížení limitu kouzel o 20 z 120 na 100

Tržiště: minimální kurz nultý den na tržišti bude v rozmezí od 10 do 16 many na prodej! Připomínám že kurz je nultý den pevný. Některé rasy tak mnohem lépe prodají manu a zlepší si tak start.

--------------------------------------------------------------------------- ------

Komentář ke změnám, postřehy

Entí trojka - předchozí změna z 3/4 na 2/6 byla krokem správným směrem, v obraně začala být výrazně použitelnější. Bohužel, u rasy s pouhými pěti koly je jednotka která má pouze obrannou funkci značně svazující. Tato změna zvýší útok v rozjezdu o 2, což může ušetřit nějaké zdroje, ale ve většině případů by nemělo dojít k výrazným změnám.

Entí kouzlo - nejsme schopni se shodnout, zda má jít o kouzlo doplňkové, nebo o kouzlo stěžejní, které značně určuje ráz rasy. Tato změna umožní sesílat kouzlo dřívější dny a sníží aktuální rozdíl efektivity mezi spokojeností při zároveň obdržené nespokojenosti.

TE dvojka - Temný elf má skvělý nultý den, více variant rozjezdů, manu z neutrálek, ale s postupujícími dny rychle ztrácí, pokud nejede čistě magii. Předchozí přidání speciální schopnosti jej dále posílilo v rozjezdu. Snahou tedy je neposílit rasu v magii a zaměřit se hlavně na mid-game. Tato změna ovlivní bojující TEčko od třetího dne, kdy ušetří značné zdroje a pošle silnější útok, ale ještě více se projeví ve dnech, kdy začne docházet dech a nedostatek kol a obyvatel vytvoří limit počtu jednotek, které jde naverbovat. Mělo by to také vytvořit větší dilema, zda v některých situacích útočit dál, nebo postavit univerzitu. Tato změna by měla rasu výrazně zatraktivnit.

Elfí zlato a cena uzdravení - Elf je pomalá rasa, s nejvyšším late-game potenciálem. Vyniká vysokou obranou jednotek a extrémně silnou trojkou a uzdravením. Elf je základem rasových komb, které se většinou vyskytují ve špatném počasí. Zlato navíc mu umožní nebýt tam otloukánkem, protože být hraný prostě musí. V dobrém počasí poté usnadní trojtahový rozjezd. Naopak manově velmi výhodné uzdravení se zdraží.

Chudobinec - to asi nemusím rozepisovat.
Limity kouzel - jedním z důvodů je nepřímé posílení mága. Limit kouzel by také měl hrát větší úlohu při rozhodnutích o rasovém složení. Nemělo by být tak snadné odkouzlit celou ligu za pomoci 5 skurutů, 2 barbarů a jedné magické rasy.

  1. Beru na vědomí

    Hlasů: 91 (100%)
Hlasovalo hráčů: 91

Skládání dráčků?   

Mám artefakty ze hry www.panhradu.cz. Napadlo mě, když tolik hráčů touží po modrém nebo rudém dráčkovy (fialový je za trofeje), tak udělat možnost si dráčka vyskládat. Pro podpoření návštěvnosti nejvyšších lig by byl v nejvyšších kryptách (vzácně). Kdo by ho komplet složil na hrdinovi, ten by ode mě dráčka dostal. Co si o tom myslíte?   

Vzhledem k tomu, jak douho trvá výcvik, tak si nemyslím, že by tito kvalitní draci s nula zkušenostmi ohrozili balanc hrdinů v DE.




Jinak mám docela dost namalovaných artefaktu ze hry www.panhradu.cz, pokud by byl zájem vložit některé do DE, tak můžeme něco vymyslet.

Artefakty pro DE?   

Diskusi prosím na fóru Nápady!

  1. Nápad se mi líbí, bude to zajímavá činnost navíc

    Hlasů: 135 (69%)
  2. Nápad se mi nelíbí, takto silní draci by se neměli množit v DE (byť mají 0 zkušeností)

    Hlasů: 59 (30%)
Hlasovalo hráčů: 194