Pozorovatel Rm - jsi přihlášen, liga Rm, herní den 5

Deathmatch týmů (ras): tvůj tým musí porazit všechny ostatní týmy. Na mapě nesmí zůstat žádná zem obsazená cizím týmem. Všichni hráči vítězného týmu budou zapsány do Síně Slávy.

Odměňování hráčů

V této lize se hraje o 18,9
Vítěz získá odměnu: 0
Hráči si rozdělí za země: 18,9

Dnešní cena za 1 zem: 0,109
Cena všech tvých zemí: 0
Vstup do hry
Komentáře k lize Rm

2. 8. 2020 23:15

Měl jsem až moc velké oči…

...když jsem očekával velké množství útoků, zejména kvůli počasí, které si vybralo svou daň a větší část našetřených kol tak šla na sýpky. To se projevilo zejména v oblasti TE, kde žádná ze zemí kolem Var el Rugu nezažila změnu panovníka (kterou tradičně doprovází plenění a znásilňování nebohých obyvatelů země – viz hlášení). Podle zákulisních informací se tam ale něco chystá, přeci jenom 91 domů u Martyho naznačuje, kdo dnes má na to, aby měl v hlášení nejsilnější útok. Přesto se na mapě ale mnoho věcí událo už dnes a já vás zvu k bližšímu pohledu na tyto aspekty ligy.


Úspěch Tří lovců

Světlá strana si velmi obstojně vede u Skřetí stezky, kde se Kalichovi nepovedlo zatím nic vymyslet (nebo jen nastavoval VP z Tormentu). Co se dá s určitostí očekávat je brzká neutralizace Hadího hrobu, který je teď prakticky mrtvou zemí, a naopak by Tři lovci mohli začít spekulovat o tom, jestli ji vůbec dobývat, protože se tím uvolní další země, kam by mohl jít skřetími tunely útok z ostrovů. Pokud se ale Kalich opravdu chystá k útoku, bude to mít neskutečně těžké, protože všichni hráči na jeho hranicích mají potenciál jeho útok ubránit.


Úspěch Temné strany

Zástupci NSS (Nejvyššího správního soudu) dnes dobře zahráli na pomezí ostrovů a pouště. Pro mě až nečekaně se Ang3lovi povedlo prorazit trpasličí hradbu (pokud tedy vůbec byla postavena?) ve Východním podhůří, čímž se dostal k lukrativní parcele Vlčí země. Z té šel včera útok přes volný průchod a pokud to Temná strana nefláká, určitě je v ní nespokojenost. Zároveň tímto tahem Ang3l nenechá El Troncovi ani jednu zemi krytou a trpaslík je tak nejžhavějším kandidátem na titul prvního odpadlíka. Zajímavý trik se povedl i Hvězdičce o dvě zemky níže, kdy tato žhavá plynová kulička nenechala nic náhodě, zabetonovala hranice tak, aby Rypíívo neprošel, nejspíše testovacím útokem mu vzala Cestu skurutů a ještě si na hulváta nechala nabít dvojkama z neúspěčného útoku. Nejspíš jich tam nebude mít dost na to, aby prošla na Skrytý klášter, ale určitě se jedná o důsledné varování směrem k Rypíívovi, aby si na takové věci dal pozor.


Hic sunt leones

Na mapě je ještě několik neobsazených neutrálek, které přesto mohou hrát výraznou roli. Nejedná se sice o země na hranicích (s výjimkou důležitého Skalního města), ale je to zejména 6 zemí v poušti a 14 (!!!) zemí v nekrech. Jak došlo k této nevyváženosti? Zejména díky lepšímu logu Temné strany, kdy mohl Ang3l expandovat do TE a Kalich do pouště. Je sice pravda, že takový Itani má pořád jen 4 země a nikam s dobíráním nespěchá, ale přesto se tento počet volných zemí může výrazně podepsat na dalším vývoji hry. Bude jistě zajímavé sledovat, jestli NNS dokážou přetvořit výhodu více zemí v zázemí ve svůj prospěch dřív, než do hry nastoupí smrtící kombo uzdravení a neovlivnitelnosti na straně Tří lovců.

1. 8. 2020 22:15

Zítra bude slunce vstávat rudé…

Parafrází slavné Legolasovy citace vás opět rád všechny vidím v předvečer prvního bojového přepočtu. Dneska se podíváme na nejzajímavější místa posledních dvou dní a zároveň se pokusím vyzdvihnout oblasti, které bude potřeba bedlivě sledovat, protože právě tam se může rozhodovat o osudu tohoto věku.


Počasí

Jak je známo, meteorologie může být dost nevyzpytatelný koníček – a nejinak je tomu i v DE. I tak se stane, že z včerejší 90-90-90 se stane 50-80-130. To je zkrátka něco, co ráno po probuzení nechcete zažít, a je jedno, jestli jste vícekolová rasa v Rm, nebo jestli se proporce dámy po vystřízlivění jeví v poněkud reálnějším světle. Ehm. Samozřejmě ale nakonec rozhodne váš um, jestli dokážete těmto číslům čelit, nebo jestli vás převálcují…


Nespokojenosti do útoků

Jak jsem avizoval ve druhém komentáři, až postupem času se ukázalo, kolik nespokojeností který tým trefil. Jako zkušený komentátor jsem to nevyčetl z mapy, ale dostal exkluzivní zákulisní informace, že 0. den Tři lovci trefili pět nespokojeností a Temná strana žádné. Je vidět, kam se nejvíce kouzlilo, zejména se to ukazuje na zbrždění rozjezdu Martyho a Ishana, případ sám o sobě je pak Itani, který drží ligový rekord v nejméně zemích. Podle jeho zpovědi (jak jinak než exkluzivní) se tak moc snažil poslat nepředvídatelný útok, až ho poslal opačným směrem, než je soupeř – a stejně do něj tu nespokojenost dostal. Tomu se říká opravdová smůla! Alespoň je teď jasné, kdo bude pro Temnou stranu kouzlit!


Kde poteče nejvíce krve?

Nejzajímavější oblasti budou zejména tam, kde Temná strana pronikla na území Tří lovců, konkrétně okolí Skřetí stezky v poušti a Var el Rug v Temných elfech. Světlá strana odvedla pořádný kus práce, když se jí podařilo zablokovat Kalichův možný rozlet, a to i přes mé prvotní pochyby, když Zinzibill vyrazil ke špatnému portálu. Vzhledem k mizernému počasí hráči nebudou nejspíše moci stavět obranu plošně, proto bude z větší míry záležet na štěstí, jestli se obráncům podaří odhadnou útok útočníků a naopak. Zejména okolo Cesty skurutů a už zmínené oblasti kolem Var el Rug může dojít k dobytí mnoha zemí – ale také nemusí. A nesmíme zapomenout na trpaslíka El Tronco, který dnes bude vlastním tělem bránit cestu do pouště! Inu, bude to zajímavý přepočet!


Vyhlášení soutěže

Do soutěže se zapojilo 8 hráčů, soutěží se proto o 1,6 kreditů. Hráče jsem sepsal do tabulky podle pořadí, v jakém se soutěže zúčastnili a na netu nechal vygenerovat náhodné číslo 1-8. Vítěžem je číslo 1, tedy Gumová kačenka s citátem: Na přespolní běhy nejsem. My trpaslíci jsme spíš sprinteři. Ohromně nebezpeční na krátkou vzdálenost! Gratuluji!

30. 7. 2020 10:28

Brownův pohyb?

Jsem si téměř jistý, že u některých z vás tento pojem vyvolá vzpomínky na střední školu a hodiny chemie (možná i fyziky?) - pokud to jsou vzpomínky příjemné, nemáte zač, pokud jsem spustil PTSD, omlouvám se. Když jsem se po přepočtu podíval na mapu, do jisté míry u mě směr útoků některých hráčů vyvolal pocit náhodného pohybu mikroskopických částic v kapalině (nebo plynu). Pojďme se podívat na kontkértní případy.


Temná strana

Zde se většina hráčů rozhodla pro předvídatelné útoky. Téměř všichni hráči se ihned bezhlavě vydali směrem k nepříteli, v mnoha místech nejspíše za cenu nespokojenosti do útoku. Jestli a jak moc se Tři lovci trefovali ale bude poznat až zítra. Zbrždění nespokojeností se samozřejmě dá zabránit posláním útoku na přeposlání, jak předvádí Lord Kalich II. ve Skřetí stezce. Právě tato země společně s Var el Rug budou dělat Třem lovcům největší starosti, vždyť jak na ligovém poznamenal(a) Gumová kačenka (muž s účtem v ženském rodě) – Skřetí stezka sousedí hned se čtyřmi neutrálkami a kolem není nikdo, kdo by mohl bezprostředně blokoval skřetí expanzi do pouští. Jediný aspoň trochu neočekávaný útok předvedl ten, který se zasadil o tento scénář rasovky, Itani a místo útoku směrem k soupeři útočil směrem od něj. Žeby se jednalo o pomstu za včerejší situaci, kdy založil alianci, ale ti syčáci si pak založili svoji, když se chvíli nepřihlašoval? Zjišťujeme podrobnosti!


Tři lovci

Na východě pouští předvádí světlá strana klasický rasovkový tetris a nejspíše se dočkáme i spousty volných průchodů. Za nejdůležitější situaci v této oblasti bych vypíchl obsazení Skrytého kláštera Rypíívem, čímž se zacelila jedna z hlavních mezer v logu tohoto týmu. Dnes bude nejspíš pokus o střet na Cestu skurutů, která bude zejména po třetím dni důležitá – ať už jako předsazená výspa pro Rypííva, nebo jako zábrana před proniknutím lidí do ostrovů. Brownův pohyb u Tří lovců předvádějí elf Job a trpaslík Zinzibill. Ano, včera jsem sice psal o důležitosti obsazení portálů, ale nemyslel jsem portály mezi vlastními oblastmi! Oba hráči přesto okamžitě vyrazili k libovolným portálům a oba tím dost možná přicházejí o strategickou výhodu. Job totiž přes Zlaté skály zablokoval Kill Kennyho (ano, je s tebou, i když ještě není v alianci!) a Zinzibill místo plnění funkce bouncera proti Kalichovi poslal útok na jih. Ale abych Třem lovcům neškodil, musím připomenout, že velitel aliance Gumová kačenka má skvělý smysl pro strategii a určitě by nedopustil, aby jeho hráči posílali útoky nazdařbůh. Nebo se přesně tohle stalo a je to jeden z aspektů rasovky, kde si na rozdíl od normální ligy spoluhráče si nevybíráte?


*-* *-* Soutěž *-* *-*

Napište na fórum svou nejoblíbenější hlášku/citát z Pána prstenů a vyhrajte DEKy! Hláška/citát může být z knihy i filmů, česky i anglicky (jen pokud by nebylo hned jasné, z které části příběhu pochází, poprosím o krátké zasazení do kontextu děje). Na konci soutěže vylosuju hráče, kteří si rozdělí výhru. Počet výherců i výše výhry bude odvozena od počtu účastníků: počet účastníků * 0,2 DEKy (minimální výhra je 1 kredit, maximální výhra na jednoho hráče jsou 2 kredity). Soutěží se do soboty do 20:00!

V soutěži bude minimálně jeden výherce co dostane 1 kredit, maximálně dva výherci co dostanou 2 kredity. Pokud to bude něco mezi, ještě nevím, jak to udělám, ale určitě někdo vyhraje, nebojte!

Anketa na chystanou turnajovou mapu (maloval Ratafák)

Pracuji na nové mapě, názvech, popisech a hlavně bonusech 167 zemí této mapy - ty jsou důležité pro vyvážení zemí a oblastí mapy. Nechci, aby mapa měla určité oblastí výhodné (hned zabrané přes portálovku) a některé nevýhodné oblasti.

To by měly pomoci vyvážit právě bonusy/malusy. A také zajímavá možnost (po naprogamování), že by byla možnost určit u každé země, jaké stavby tam NENÍ MOŽNÉ POSTAVIT.
Všeho s mírou, samozřejmě. Ale zvyšuje to pestrost hry, například když je v nějaké zemi zákaz postavit velkou pevnost. Nebo sýpku. To nutí hráče taktizovat. Co vy na to?

  1. Líbí se mi i záporné bonusy v menším počtu zemí

    Hlasů: 50 (17%)
  2. Nelíbí se mi i záporné bonusy v zemích

    Hlasů: 38 (13%)
  3. Líbí se mi občas použité vysoké bonusy/malusy okolo +/-50%, tak jako je v mapě K1

    Hlasů: 39 (13%)
  4. Nelíbí se mi vysoké bonusy/malusy okolo +/-50%, tak jako je v mapě K1

    Hlasů: 49 (17%)
  5. Líbí se mi novinka, že v některých zemí bude jako malus zákaz stavět nějakou stavbu

    Hlasů: 50 (17%)
  6. Nelíbí se mi novinka, že by v některých zemí byl zákaz stavět nějakou stavbu

    Hlasů: 55 (19%)
Hlasovalo hráčů: 111

Anketa ohledně změny akčních lig

Hráli byste akční ligu, kdyby se zcela zrušila bojeschopnost? Kola by přibývala stejně jako v klasických ligách. Časový tlak na odehrávku by byl v 15 minutách mnohem větší.

  1. Ano, hrál bych, protože to by byla klasická liga.

    Hlasů: 172 (73%)
  2. Ne, nehrál bych to. Nevyhovuje mi u hry sedět x hodin v kuse

    Hlasů: 63 (26%)
Hlasovalo hráčů: 235

Kdyby byla jen jediná akční liga (bez bojeschopnosti), jaký čas a doba hry by vám vyhovovala?

  1. Start okolo 8:00

    Hlasů: 11 (2%)
  2. Start okolo 10:00

    Hlasů: 11 (2%)
  3. Start okolo 12:00

    Hlasů: 5 (1%)
  4. Start okolo 14:00

    Hlasů: 7 (1%)
  5. Start okolo 16:00

    Hlasů: 8 (1%)
  6. Start okolo 18:00

    Hlasů: 30 (6%)
  7. Start okolo 20:00

    Hlasů: 125 (25%)
  8. Start okolo 22:00

    Hlasů: 54 (10%)
  9. Jedna hodina v kuse (4 přepočty = jakoby 4 dny ligy)

    Hlasů: 142 (28%)
  10. Dvě hodiny v kuse (8 přepočtů = jakoby 8 dní ligy)

    Hlasů: 88 (17%)
  11. Tři hodiny v kuse (12 přepočtů = jakoby 12 dní ligy)

    Hlasů: 6 (1%)
  12. Čtyři hodiny v kuse (16 přepočtů = jakoby 16 dní ligy)

    Hlasů: 9 (1%)
Hlasovalo hráčů: 220

Znáte sesterskou hru Dark Elfa - Pána Hradu?   




Již 10 let běží moje druhá hra, které věnuji hodně času. Je to budovatelská a RPG webová hra, kde se nehraje na herní kola, ale bojuje se v reálném čase. Herní věk trvá 80-100 dní, a cvičíte si svého hrdinu (válečník/válečnice, čaroděj, elfka).

Zde je hezké motivační video slavného klanu Slzy Chaosu, kde je zrychlená ukázka bitev a dobývání hradů.

Pokud chcete, zkuste ji a napište mi na Lord Pletron.


Odkaz na hru: www.PanHradu.cz

  1. Ano, hru jsem viděl a zkoušel

    Hlasů: 223 (60%)
  2. Ano, o hře vím, ale nezkoušel jsem ji

    Hlasů: 121 (33%)
  3. Ne, o hře nevím

    Hlasů: 15 (4%)
  4. Ne, o hře nevím, zkusím

    Hlasů: 7 (1%)
Hlasovalo hráčů: 366