Akční ligy - popisProč vznikly akční ligy?Akční ligy byly vytvořeny pro hráče, kterým přišel přepočet jednou denně málo, nelíbilo se jim čekat na půlnoční přepočet a chtěli si více zahrát. Pro nováčka je často velmi odrazující, že si nemůže hraní rychle vyzkoušet a musí čekat celý den než zjistí výsledek. Proto byly vytvořeny akční ligy, ve kterých je všechno zrychleno tím, že se přepočet počítá každých 15 minut! Vidíš výsledek útoků, kouzel a dostaneš nová kola.Jak je to s rychlostí ligy?Každá akční liga má svůj parametr rychlosti. Znamená to, kolik kol dostane hráč za přepočet (za 15 minut):
Kdy se spouští přepočet u akčních lig?Přepočet se spouští 4x za hodinu, vždy v 00:00, 00:15, 00:30, 00:45 a tak dále stále dokola.Aby hráči nemuseli "ponocovat", ligy se hrají jen několik hodin (dle ligy). Mimo tento čas se útoky ani kouzla nevyhodnocují. Jak začít hrát akční ligu?Podívejte se do lig, které právě začínají (zelená barva) a zjistěte si, zda-li vám vyhovuje herní den - čas kdy se hraje. Poté se zaregistrujte. Hned po registraci si zkontrolujte na liště peněz, za jak dlouho je přepočet. Postavte sýpku a pak postupujde dle klasického začátku (viz. nápověda - průvodce ras krok za krokem). Jen pozor na útok, bude nižší díky malé bojeschopnosti! Za každou rasu je možné poslat minimálně jeden útok nultý den.Proč bych je měl hrát, jaké jsou výhody oproti klasickým ligám?
Jaké jsou nevýhody?
Co je odlišuje od klasických lig?Přepočet každých 15 minutPřepočet se počítá každých 15 minut, vždy v 00:00, 00:15, 00:30, 00:45 bez toho, aby se hráč musel odhlašovat. Lišta ukazuje, kolik minut zbývá do dalšího přepočtu, viz obrázek. Je zde nebezpečí, že hráč může mít zobrazený útok na stránce, ale on už bude vykonán. Pomůže obnovení (aktualizace) stránky.Bojeschopnost vojskaKaždý nově naverbovaný voják má 30ti% bojeschopnost (je to zelenáč), má tedy pouze třetinovou sílu útoku i obrany! Každým přepočtem se bojeschopnost zvedá. Hráč si musí rozmyslet, zda-li vojáky po boji propustí, nebo si je nechá, aby byli postupně silnější a mohli dále útočit.
Kdy klesá bojeschopnost vojáků?Maximální bojeschopnost vojska je 100%. Vojsku, které brání zemi (odpočívá), bojeschopnost roste za přepočet o +4% nebo +20% dle ligy. Pokud odešleš vojáky do jiné země, tak jim bojeschopnost při přepočtu klesne:
Ekonomická kouzla ztrácí účinnostEkonomická kouzla každý přepočet ztrácejí svou účinnost a vracejí se postupně o 20% směrem do normálu 100%.Příklad: seslané kouzlo Spokojenost změní porodnost na 200%. Další přepočet má již jen 180% a tak dále až do původních 100%. Nespokojenost sníží porodnost na 50% a za 3 přepočty je porodnost opět na 100%. Kouzla trvají tedy déle než jeden přepočet, což je výhoda, ale zase lze každý přepočet "přebít" původní kouzla jinými. Platnost smluvSmlouvy fungují stejně, platnost je vždy po přepočtu. To znamená, že korektně vyhlášená válka cizí zemi je platná již za 15 minut!Změna počasíPočasí se mění až po více přepočtech, tedy ne každých 15 minut. Záleží na nastavení rychlosti akční ligy (po 2 nebo 8 přepočtech)Síla neutrálních zemíSíla neutrálních zemí je snížena na 40 oproti klasické lize (52) a také se síla těchto zemí zvedá mnohem pomaleji. Ale přesto všechno díky přepočtu každých 15 minut se síla zemí zvyšuje rychleji než v klasických ligách.Jak se akční ligy pojmenovávají?Od klasických lig se akční ligy liší písmenkem "a" za názvem, např.: 1a, 2Aa, 2Ba, 3Aa, 3Ba, atd... |